Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010

Καποιος ηταν κομμουνιστης επειδη...





''καποιος ηταν κομμουνιστης επειδη πιστευε πως μπορει να ειναι ζωντανος κι ευτυχισμενος μονο εαν ειναι και οι αλλοι''

Ενα καταπληκτικο βιντεο που καταφερνει μεσα σε λιγα λεπτα και με χιουμοριστικη διαθεση καταφερνει να προσεγγισει οχι μονο την ιστορια του Κομμουνισμου αλλα και την ψυχοσυνθεση των υποστηρικτων του. Υπογραμμιζει την ανιδιοτελεια , την αλληλεγγυη ,τον ρομαντισμο και την επαναστατικοτητα που ενυπαρχει εντος αυτου. Καταδεικνυει ομως και μια αντιληψη που θελει οποιαδηποτε ιδεα ανθρωπισμου , αλληλεγγυης , δημοκρατιας ως επι μερους στοιχεια της κομμουνιστικης θεωριας που μονο εντος αυτης μπορουν να υπαρξουν. Αυτη η αντιληψη της ταυτισης της δημοκρατιας, της ανιδιοτελειας , της ισοτητας, της κοινωνικης δικαιοσυνης με τον Κομμουνισμο επικρατει δυστυχως στην Ελλαδα. Τα αριστερα κομματα την προωθουν, το ΠΑΣΟΚ τη σιγονταρει για λαϊκιστικους λογους μαζι με το συνθημα ''ο Λαος δεν ξεχνα τι σημαινει Δεξια'' και η ΝΔ την αποδεχεται για να μη χαρακτηριστει ως φασιστικο κομμα ,διαιωνιζοντας μ' αυτο τον τροπο τα στερεοτυπα της υποαναπτυκτης ελληνικης κοινωνιας του τυπου ''οποιος παει σε πορειες / οποιος διεκδικει ισοτητα, δικαιοσυνη ειναι αριστερος''.Αποτοκο αυτης της αντιληψης ειναι η αλαζονικη συμπεριφορα των αριστερων που συνοψιζεται στην θεση οτι αποτελουν τους μοναδικους θεματοφυλακες της Δημοκρατιας και οτι συνιστουν τους μοναδικους γνησιους ερμηνευτες που μπορουν να χαρακτηρισουν αυθεντικα και χωρις να επιδεχεται οποιαδηποτε αντιρρηση - ως θεσφατο με αλλα λογια- οποια πολιτικη θεση ως δημοκρατικη ή μη. ( πχ. εδω αρθρο του Θαναση Καρτερου : '' η Αριστερα περιγραφει τον εαυτο της ως παραταξη της ανιδιοτελειας, των θυσιων , της προσηλωσης στα συμφεροντα των πιο αδυνατων- και η Ιστορια αποδεικνυει οτι δαφνες αυτες της αξιζουν'' )
Βεβαια, η Ιστορια -στην πραγματικοτητα και παρα τις αντιθετες αυταρεσκες και αλλαζονικες δηλωσεις-αξιωματα των αριστερων- ειχε αλλη γνωμη...

Στην ΕΣΣΔ ο Σταλιν, στη Ρουμανια ο Τσαουσεσκου, στη Βορεια Κορεα ο Κιμ, στην Κινα ο Μαο, στη Κουβα ο Καστρο και ο αδερφος του (ναι! υπαρχει και κληρονομικος κομμουνισμος! ), στην Αλβανια ο Χοτζα απεδειξαν οτι οπου υπηρξε κομμουνισμος υπηρξε ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ. Καμια σχεση δηλαδη με την Δημοκρατια.

Οσο για τις πραξεις τους η Ιστορια παλι αποκαλυψε το πραγματικο προσωπο του Κομμουνισμου - οπως τουλαχιστον εφαρμοστηκε- πχ λογοκρισια ( πχ απαγορευση ροκ μουσικης στην Κουβα με το προσχημα οτι ειναι οχημα των ιμπεριαλιστικων ιδεων ,δηλαδη μεταφραζοντας στα ελληνικα ο Βασιλης Παπακωνσταντινου ( στην πριν την εμφυτευση εποχη ) ή ο Πανουσης ηταν ιμπεριαλιστες ! , λογοκρισια του Ιντερνετ σε Κινα, Βορεια Κορεα , αλλωστε για την Πιονκ-Γιανκ η Βορεια Κορεα πηρε το Μουντιαλ ! Θα μπορουσε ποτε ενας συγχρονος ανθρωπος να νομιμοποιησει τη λογοκρισια ; Δηλαδη, ειναι θεμιτη η λογοκρισια ενος βιβλιου που υποστηριζει την υπαρξη ιδιοκτησιας και αθεμιτη η λογοκρισια ενος κειμενου που ψεγει τον κομμουνισμο; Αυτη ειναι η αντιληψη περι ελευθεριας του Τυπου και της εκφρασης ;

Οσο για την ΕΣΣΔ οι θηριωδιες του Σταλιν μονο με αυτες του Χιτλερ μπορουν να συγκριθουν ( Κατιν (βλ εδω ) , γκουλαγκ, διωγμοι κλπ ενω το ΚΚΕ συνεχιζει να πιστευει οτι ο Σταλιν ειναι αθωος πατερουλης ( βλ εδω ). Για την γειτονικη αλβανια ας γραψει καλυτερα ενας Αλβανος (βλ . εδω).

Αποτελεσμα ολων αυτων ηταν αρχικα ενα σχετικο μνημονιο (βλ εδω ) του Συμβουλιου της Ευρωπης με εισηγητη που χαρακτηρισε τον κομμουνισμο και τον ναζισμο ως ''ολοκληρωτικα καθεστωτα'' και ενα σχετικο ψηφισμα του Ευρωπαϊκου Κοινοβουλιου για την ''Ευρωπαϊκη συνειδηση και τον ολοκληρωτισμο'' (βλ. εδω) που ταυτιζει το κομμουνισμο με το ναζισμο και καθιερωνει την 23η Αυγουστου ως ημερα μνημης για τα θυματα των ολοκληρωτικων και αυταρχικων καθεστωτων.

Σε πολιτικο επιπεδο η Αριστερα , φορωντας παραδοσιακα το μανδυα της προοδευτικης δυναμης αντιπαρατιθεται σε οποιαδηποτε διαφορετικη γνωμη. Ομως, σε καθε αντιπαραθεση δεν προβαλλει επιχειρηματα αλλα απο τη θεση της μοναδικης και αποκλειστικης δημοκρατικης και προοδευτικης θεωριας που μονη της αυτιστικα απεδωσε στπν εαυτο της ,δεν νοιωθει την αναγκη να συμμετασχει στη ''διαπαλη ιδεων''-οπως η ιδια λεει- αλλα αρκειται σε ρησεις φιλοοσοφων προηγουμενων δεκαετιων και κοινωνιολογων αλλων εποχων, σε τοποθετησεις - αξιωματα που δεν χρειαζονται αποδειξη ή επιχειρηματολογηση και τελος χαρακτηριζοντας οποια αντιθετη αποψη με τους δυο αγαπημενους της χαρακτηρισμους : φασιστικη και μικροααστικη ! Αλλο το θεμα πως γινεται μια προοδευτικη δυναμη το νεο που θελει να επιβαλλει να αποτελει ενα παρωχημενο και παταγωδως αποτυχημενο συστημα που οπου και αν εφαρμοστηκε οδηγησε στην περιστολη δικαιωματων και ελευθεριων οπως αυτα της ελευθερης αναπτυξης της προσωπικοτητας , της ιδιοκτησιας, της ελευθεριας της τεχνης , η της ελευθεριας της εκφρασης, την αρχη της πολυφωνιας ,του πλουραλισμου στον Τυπο ή στη πολιτικη ζωη( να υπαρχουν δηλαδη πολλα κομματα και οχι μονο το ΚΚΕ), αφου οτι ενοχλουσε ή ασκουσε κριτικη στην εξουσια θεωρουταν ιμπεριαλιστικη προπαγανδα, αποτοκο του μικροαστισμου και οσοι τυχον υποστηριζαν τετοιες αποψεις θεωρουνταν πρακτορες της CIA. Ολες αυτες οι θεμελιωδεις ελευθεριες υποχωρουσαν μπροστα στην εκπληρωση μιας νεφελωδους κοινωνικης προοδου οπου καθε εννοια του ατομου υποχωρουσε μπροστα στο συνολο και την υποτιθεμενη ευημερια του.

Δικαιωμα του καθενος να πιστευει οτι μπορει να ζει με μισο κιλο το μηνα κρεας, 5 παγωτα το καλοκαιρι και και να εργαζεται και να σπουδαζει οχι με βαση τις επιλογες του , αλλα με βαση αυτα που εχει αναγκη η κοινωνια , οπου η κοινωνια ισοδυναμει με υδροκεφαλους γραφειοκρατες που σ' ολα τα κομμουνιστικα καθεστωτα αποτελουσαν τη μαστιγα για το κοσμο ( ηδη στα χρονια του υπαρκτου σοσιαλισμου σχετικη κριτικη ειχε ασκηθει και απο τον Τροτσκι ), ομως δεν μπορει να θεωρει εαυτον ως τον μοναδικο και αποκλειστικο φορεα δημοκρατικων ιδεων και ευαισθησιων . Ας αποδεχθει επιτελους η Αριστερα οτι οποιος πιστευει οτι μπορει να ειναι ζωντανος και ευτυχισμενος μονο οταν ειναι και οι αλλοι δεν ειναι και ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ κομμουνιστης. Μπορει να ειναι μπορει και οχι.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου